Хто, коли та як повинен робити маркування товару?
Маркування є обов’язковим для будь-якої сфери виробництва і тягне за собою низку питань щодо відповідальності за маркування продукції. Насправді все залежить від низки різних факторів і ситуацій у процесі товарообігу. Давайте розглянемо ці ситуації, щоб зрозуміти, хто відповідає за маркування продукції і на якому етапі.
Виробник
При створенні продукції виробник зобов’язаний промаркувати товар, щоб надати всю необхідну інформацію про його характеристики, дані при виготовленні. Таким чином, виробник собі полегшує життя:
- ставить продукцію на облік для подальшого транспортування та зберігання, а також фіксації кількості у партії;
- створює брендування свого товару – логотипи, захист від підробок за допомогою унікального коду;
- інформує кінцевого покупця про характеристики продукції.
Дистриб’ютор та оптові покупці
Іноді, за згодою, саме дистриб’ютор займається маркуванням продукції. Це, по-перше, полегшує витрати і прискорює процес виробництва постачальника і, по-друге, дистриб’ютор зобов’язаний залишити маркування даних своєї компанії. Звичайно, все залежить від угод та від самої ситуації. Якщо, наприклад, оптовий покупець займається продажем імпортного товару, але він зобов’язаний залишити маркування українською мовою, якщо його немає на самій продукції, де має бути вказана вся інформація про товар, виробника та постачальника на території України.
Вторинні покупці
Ми говоримо про точки продажу (магазини, супермаркети та інше), де товар проходить додаткове маркування, особливо якщо це фасувальна продукція. Точка продажу зобов’язується промаркувати продукцію відповідно до даних виробника – вказати термін виготовлення, торгову марку, термін придатності та умови зберігання.
Як маркувати товар залежно від ситуації?
Якщо зобов’язання маркування продукції лягло на ваші плечі, можна вирішити декількома способами, які пропонує компанія Marking.in.ua. Для виробників завжди можливе придбання обладнання. Як стаціонарних маркіраторів, так і ручних для маркування вторинної упаковки або об’ємних виробів. Для дистриб’юторів та оптових покупців буде зручніше і менш витратно взяти маркувальне обладнання в оренду або замовити послугу маркування партії товару. Таким чином, маркіратор не простоюватиме і ви оплачуватимете лише процес маркування.