Маркування електронних сигарет. Особливості
Особливості маркування електронних сигарет
Популярність електронних сигарет зростає щодня, тому актуальність питання правильного маркування теж. Варто розглядати 2 типи маркування для електронних сигарет. Перша – це маркування на упаковці, друга – маркування на електронній сигареті. Інформація маркування схожа як і для тютюнового виробництва, але відрізняється через властивості та характеристики виробу. Розглянемо, що необхідно вказувати на упаковці виробу (картонної або пластикової коробки, футлярі):
- Найменування продукції;
- Логотип та назва виробника;
- Смакові особливості електронної сигарети;
- склад рідини електронної сигарети;
- Номер партії;
- Дата виробництва;
- Термін придатності;
- Частка нікотину в електронній сигареті – іноді у відсотковому співвідношенні;
- Контактна інформація виробника та дистриб’ютора.
Часто, через невеликий розмір упаковки, виробники використовують коди шифрування (QR-код, DataMatrix та інше). Це допомагає зменшити кількість текстової інформації на упаковці, зробити основну інформацію більш читабельною і надати споживачеві всі необхідні дані. Але навіть у такому разі обов’язковим є вказівка частки нікотину у складі електронної сигарети.
Для самої сигарети також використовується маркування, але не настільки схоже. Зазвичай, виробники переносять на виріб логотип бренду з виробництва електронних сигарет, смак та інформацію про вміст нікотину.
Маркування електронних сигарет
В одному з блогів компанії Marking.in.ua ми вже розглядали маркування тютюнового виробництва. Але тут варто враховувати універсальність маркувального обладнання через різний тип упаковки електронних сигарет. Якщо на коробці або футлярі можна використовувати етикетку, а не друкувати на самій упаковці, то для корпусу електронної сигарети використовується “пряме” маркування.
Для маркування на коробках, футлярах та корпусі електронної сигарети використовують як струменеві, і лазерні маркіратори. На самому корпусі не використовується етикетка із-за сильного зношування та частого споживання самого виробу. Не важливо з якого матеріалу складається корпус – скло, пластик, друк має бути на самій поверхні.
Поки що виробники експериментують у методах маркування, адже чіткі норми для електронних сигарет були визначені лише нещодавно. При виборі маркатора варто відштовхуватися не тільки від типу поверхні для друку, але і в здатності друку коду та шифрування, щоб зменшити витрати місця, розхідників і часу при процесі маркування.